İş insanı Özgür Aparanoğlu: Avantgarde içecek markamızla 'sanatsal ruhlara' hitap ediyoruz.

07.10.2024 - Pazartesi 13:00

Fikir olarak New York'ta doğan Köln'de üretilen sanatsal ruhlara hitap eden "Avantgarde Spirits Company" içecek markasının Türkiye ve Ortadoğu yetkili distribütörlüğünü alan iş insanı Özgür Aparanoğlu "Çok kısa bir mühlet sonra lokal pazarda biz konuşulacağız" diyor.

 

•⁠  ⁠İlk iş hayatınız ne vakit, nasıl başladı?                    

Okul yıllarında yaz devrinde amcamın matbaasında çalışarak iş hayatına başladım. Genç yaşlarda çalışmak bana öz disiplin ve karar alma yetisi kazandırdı. 2003 yılında aile şirketimizden ayrılıp İstanbul’da bir matbaada grafik tasarım alanına geçiş yaptım. Bu periyot iş dünyasında kendimi daha da geliştirme fırsatı yakalamamı sağladı. Hem teknik bilgi hem de yaratıcılık gerektiren bir alanda çalışmak bölüme dair yeni bir bakış açısı kazanmama sebep oldu. 2005 yılında bugün eşim olan Mehtap Hanım ile birlikte "Gür Etiket Matbaa Hizmetleri"ni kurduk. O vakitten bu yana bölümde kendimizi geliştirerek ve yeniliklere adapte olarak büyüdük. "Gür Etiket" yalnızca bir iş değil bizim için birebir vakitte bir tutku haline geldi.

 

•⁠  ⁠Farklı bir alana yatırım yapma fikri nasıl ortaya çıktı?

2019 yılına kadar etiket ve matbaacılık kesiminde çeşitli yatırımlar yaptık. 2020 yılının başlarında yeni bir arayışa girdim. O devirde sanatsal ruhlara öncülük eden içecek kesimiyle ilgili küresel bir marka olan "Avantgarde Spirits Company" ile görüşmelere başladık. Bu görüşmeler, iş hayatımda yeni bir kapı açtı. Pandemi süreci işlerimizi zorlaştırmış olsa da 2022 yılında "Classic Spirits" ismini verdiğimiz yeni markamızı kurarak kesime adım attık. Karşılaştığımız zorluklar bizi daha da güçlendirdi ve yeni amaçlar belirlememize vesile oldu.

 

ÜRETİMİMİZİ KÖLN'DE YAPIYORUZ

•⁠  ⁠Bu bölümüne girmeye nasıl karar verdiniz?

Sektöre geçişimiz yalnızca mahallî değil memleketler arası bir tecrübeye dayandı. 2013 yılından beri Almanya’da bulunan bir fabrika 13 farklı üst sekmen A kalite içeceğin üretimini gerçekleştiriyor. 2020 yılında bu fabrika portföyünü genişleterek cin, votka, scotch ve bourbon üzere farklı çeşitlerde üretim yapmaya başladı. Bu süreçte etiket tasarım işlerini biz alarak markanın görsel kimliğini oluşturduk ve geliştirdik. Bu işbirliği küresel pazardaki kalite standartlarını ve yenilikçi yaklaşımları öğrenme fırsatı sundu. Hem tasarım hem de üretim basamaklarında faal rol almam "Classic Spirits"in kuruluşuna da ilham kaynağı oldu.

 

KALİTE STANDARTLARIMIZ YÜKSEK

•⁠  ⁠Hangi marka ismi altında hangi hizmetleri veriyorsunuz?

Markamız premium içecek serisi olarak cin ve votka. Memleketler arası alanda elde ettiğimiz muvaffakiyet her geçen gün markamızın prestijini güçlendiriyor. Ayrıyeten scotch ve bourbon içecekleri de portföyümüze katmak için tüm süratiyle çalışmalarımıza devam ediyor. Amacımız 2025 yılının birinci aylarında bu içecekleri "Classic Spirits" ailesine dahil ederek eser yelpazemizi daha da genişletmek.

•⁠  ⁠Üretimi nerede yapıyorsunuz?

Üretimimizi Almanya’da Köln'de gerçekleştiriyoruz. Almanya, Avrupa’nın içki üretiminde en sert kurallara sahip ülkelerinden biri. Kalite standartları son derece yüksek.

 

KULLANDIĞIMIZ BUĞDAYI FRANSA'DAN İTHAL EDİYORUZ 

•⁠  ⁠Üretimde nelere ehemmiyet veriyorsunuz?

Kullandığımız buğdayı Fransa’dan ithal ediyoruz. Bu eserlerimizin kalitesini artıran değerli bir adım. Votka üretiminde buğdayı beş sefer distile ederken, cin üretiminde bu süreci üç sefer gerçekleştiriyoruz. Bu yüksek distilasyon sayısı, içkilerimizin saflığını ve lezzetini artırarak, eşsiz bir tat profili oluşturmamıza imkan tanıyor.

•⁠  ⁠Markalarınızın isimleri nedir?

Avantgarde Spirits markası, çeşitli eser konseptlerine hizmet vererek tek bir marka ismi altında toplanmıştır. Bu yapı sunduğumuz kaliteli içecek çeşitliliğini ve marka bütünlüğünü güçlendiriyor. Müşterilerimize farklı tat ve tecrübeler sunuyoruz.

 

MARKA NEW YORK'TA DOĞDU

•⁠  ⁠Peki "Avantgarde Spirits" markasının doğuş kıssası nasıl?

2012 yılında Manhattan'da barda oturan bir adamın, başlangıçta herkese çılgınca gelen bir fikri olarak ortaya çıkmış. Fikrin ana teması klasik kokteylleri tekrar tanınan hale getirmek olsa da bunu yaparken her vakit tıpkı tadı ve yüksek kaliteyi sağlamak.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı