Decathlon, düşük karbon ekonomisine odaklandı

02.12.2024 - Pazartesi 16:24

Global spor markası Decathlon, 2023 yılını kapsayan Finansal Olmayan Raporlama Beyanı’nı yayımladı. Raporda, çevresel ve toplumsal taahhütlerin yanı sıra insan hakları, yolsuzlukla uğraş, çeşitlilik ve kapsayıcılık üzere değerli başlıklar ele alınıyor. Rapora nazaran Decathlon, 2023 yılında 15,6 milyar Euro vergi hariç satış geliri elde ederek 100.701 ekip arkadaşıyla global spor eserleri pazarında 3. sırada yer aldı. Şirket, kaynakların korunması, döngüsel iktisat ve düşük karbon iktisadına geçişi öncelikli gayeleri ortasında konumlandırıyor.

Global spor markası Decathlon, 2023 yılına ilişkin Finansal Olmayan Raporlama Beyanı’yla sürdürülebilirlik maksatlarına ulaşma kararlılığını ortaya koydu. 2023 yılında 15,6 milyar euro vergi hariç satış geliri elde eden şirket, büyümeyi çevresel ve toplumsal sorumluluklarla dengeleyerek, kaynakların korunması, döngüsel iktisat ve çeşitlilik üzere öncelikli alanlarda kaydettiği ilerlemeyi kamuoyuyla paylaştı. Dünya genelinde 1749 mağaza, 72 depo ve lojistik platformu, 100.701 ekip arkadaşıyla global spor eserleri pazarında 3. sıraya yerleşen Decathlon, 2050 yılına kadar net sıfır emisyon maksadına ulaşma yolunda güçlü adımlar atmaya devam ediyor.

Son 2 yıldır satışlar yükselirken karbon emisyonu düşüşte

Raporda yayımlanan bilgilere nazaran Decathlon, son iki yıldır satışlarını artırırken tüm operasyonlarında karbon emisyonlarını azaltmayı başardı. 2023 yılında emisyonlar, 2022’ye nazaran yüzde 10, 2021’e nazaran ise yüzde 11,7 oranında azaldı ve hafif mobilite eserlerinin kullanımıyla 909.423 ton CO2e’nin atmosfere salımı engellendi. 

Decathlon, çalışanlarının da çevresel dönüşüm sürecine dahil olmasını sağlamak gayesiyle Türkiye’de Climate Fresk iş birliğiyle farkındalık atölyeleri düzenledi. Bu atölyelere katılan 160’tan fazla çalışan, iklim değişikliği hakkında şuur kazandı. Ayrıyeten çalışanların Decathlon’un çevresel aksiyonlarını değerlendirdiği ankette, iştirakçilerin yüzde 76’sı vazifelerine dahil edilen en az bir çevresel gaye olduğunu belirtti.

Gelirlerin yüzde 2,27’si ikinci el, kiralama ve tamir hizmetlerinden

Enerji verimliliği ve yenilenebilir kaynakların kullanımı, Decathlon’un sürdürülebilirlik stratejisinin temel taşları ortasında yer alıyor. Türkiye’deki mağaza, ofis ve depolarında %100 yenilenebilir elektrik kullanan şirket, Antalya Muratpaşa mağazasına kurduğu güneş panelleri ile yerinde güç üretimine geçti. Bu mağaza, sürdürülebilir mimariye yönelik LEED sertifikası ile ödüllendirildi. Bununla birlikte Decathlon, fazla üretimi önlemek maksadıyla uygulamaya koyduğu 2. Baht ve Buyback modelleri ile hem müşterilere ekonomik seçenekler sunuyor hem de karbon salımını azaltıyor. Şirket 2023 yılında bu yolla, satışlarının yüzde 2,27’sini ikinci el, kiralama ve tamir hizmetlerinden elde etti. 

Çeşitlilik ve kapsayıcılık, Decathlon’un kurumsal kültürünün temel taşları ortasında yer alıyor. 6 milletten toplam 11 üyesi olan İcra Komitesi’nin %45,5’inin bayan üyelerden oluşması ve bir evvelki yıla nazaran ulusal çeşitliliğin artırılması, şirketin bu alandaki kararlılığını gösteriyor. Ayrıyeten, idare komitesinin yıllık bonuslarının yarısı, karbon emisyonu amaçlarına ulaşma performansına bağlı olarak belirleniyor. Tedarik zincirinde sürdürülebilir dönüşümü sağlamak emeliyle birinci derece tedarikçilerde kömür kullanımını 2025’e kadar sonlandırma amacıyla ilerleyen şirket, paha zincirinin her etabında etrafa hassas bir yaklaşım benimsiyor.

“Amacımız, çevresel ve toplumsal etkimizi daima güzelleştirerek kalıcı kıymetler yaratmak”

Konuya ait açıklamalarda bulunan Decathlon Türkiye Sürdürülebilirlik Lideri Güler Çetin, “Decathlon olarak sürdürülebilirliği sırf bir maksat değil, her alanda iş yapış biçimimizin ayrılmaz bir modülü olarak görüyoruz. Çalışanlarımızdan müşterilerimize kadar herkesin bu dönüşümün bir modülü olmasını sağlamak için kararlılıkla ilerliyoruz. Emelimiz, sırf ekonomik muvaffakiyet elde etmek değil, çevresel ve toplumsal etkimizi daima güzelleştirerek kalıcı kıymetler yaratmak. Yayımladığımız 2023 rapor, 800’den fazla data başlığı ve bağımsız kontrol firmalarının onayladığı göstergelerle, Decathlon’un sürdürülebilirlik yolundaki somut adımlarını ve geleceğe yönelik taahhütlerini detaylı bir biçimde ortaya koyuyor. Raporda yer alan bulgular, döngüsel iktisat, iklim değişikliğiyle gayret ve çeşitliliğin teşvik edilmesi üzere öncelikli alanlarda kaydettiğimiz ilerlemeleri gösterirken, birebir vakitte geleceğe dair motivasyonumuzu da güçlendiriyor. Türkiye’de ve dünyada sunduğumuz tahlillerle topluma katkı sağlama ve iş dünyasında manalı bir fark yaratma maksadıyla çalışmaya devam ediyoruz” dedi.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı