Enerjisa Enerji, yapay zekâ robotlarıyla müşteri deneyiminde tam not aldı

04.10.2024 - Cuma 17:48

Enerjisa Enerji’nin dijital dönüşüme süratli adaptasyonunun başarılı bir örneği olan OPERA, müracaatların kıymetlendirme müddetini yüzde 90 oranında güzelleştiriyor. Müşteri tecrübesini dijital dönüşüm odağında düzgünleştiren bu proje, EMEA bölgesindeki 128 proje ortasından 1’inci seçilerek Gartner 2024 Eye On Innovation Awards for Power & Utilities mükafatına layık görüldü.

 

İnsan ve teknolojiyi odağına alarak daha akıllı ve yeşil bir dünyaya katkı sunmak için projeler üreten Türkiye’nin başkan elektrik dağıtım, perakende satış ve müşteri tahlilleri şirketi Enerjisa Enerji, 22 milyonu aşkın müşterisine en süratli ve en yeterli tecrübesi yaşatabilmek için yapay zekayı operasyonel iş süreçlerine entegre etti.  Geniş müşteri tabanının talep ve şikayetlerinin faal bir biçimde cevaplanmasıyla vakitten yüzde 90 tasarrufla verimlilik sağlandığı, yakın gelecekte taleplerin yüzde 50’sinin bu usulle yanıtlanacağı belirtildi.

Verimlilik sağlandı ve müşteri tecrübesi iyileştirildi 

Müşteri taleplerinin daha verimli yönetilmesini hedefleyen OPERA projesi, doğal lisan sürece, istatistiksel tahlil ve makine tahsili tekniklerini kullanıyor. Bu sayede müracaatlar manalı kategorilere ayrılırken, kıymetlendirme mühletleri kıymetli ölçüde azalıyor. Böylelikle müşteri taleplerine süratli bir halde yanıt verilmesi sağlanıyor.

2023 yılında hayata geçen OPERA müşteri ve çalışan memnuniyetini ön planda tutarak 5 üzerinden 4.8 üzere etkileyici bir müşteri memnuniyeti puanı ile taçlandırıldı. OPERA projesi, güzelleştirilmiş operasyonel süreçler, maliyet avantajı ve geliştirilmiş müşteri tecrübesi sunuyor.

Dünyanın önde gelen bilgi teknolojisi ve danışmanlık şirketi Gartner, Eye on Innovation Awards for Power & Utilities ödül programında profesyonelce yapılandırılmış bir kıymetlendirme modeli kullanıyor. Dünyanın en büyük şirketlerinin ilgili alanlardaki projelerinin değerlendirildiği programda, EMEA bölgesindeki 128 değerli proje ortasından 1’inci seçilen Enerjisa Enerji’nin OPERA projesi oldu.  

Dijital dönüşümü operasyonlarımızın her alanında faal kılıyoruz

Sektörün başkan şirketi olarak dijital dönüşüm konusunda da öncü olmayı misyon edindiklerini belirten Enerjisa Enerji Perakende Satış Şirketleri Genel Müdürü Ersin Esentürk, “Enerjisa Perakende Satış Şirketleri olarak müşterilerimiz ile hem yüz yüze hem de uzaktan temas ediyor ve faturalarla ilgili talepler yoğunlukta olmak üzere tüm müracaatları tıpkı titizlikle yönetiyoruz. 10.8 milyon müşterimize kesintisiz hizmet sağlamaya devam ederken, hem müşterilerimiz nezdinde hem de alanında ehil takımlarımız nezdinde vakit idaresini verimli yapabilmek ismine teknolojiyi kullanarak, yapay zekayı iş süreçlerimize entegre etmeye devam ediyoruz. Bu sayede hem vakitten hem de maliyetten tasarruf etmekle kalmayıp, dijital dönüşümü operasyonlarımızın her alanında faal kılarak bir yeniliğe de öncülük etmiş olduk.

 

Enerjisa OPERA projesi, müşteri tecrübesini önceliğimiz haline getirdiğimizin ve dijital dönüşüm seyahatinde attığımız kıymetli bir adımın somut bir göstergesi. Gartner’ın küresel ölçekte kabul gören performans kriterlerine nazaran kıymetlendirme yaptığı bu programda birinci seçilmek, OPERA projemizin muvaffakiyetini, şirketimizin yenilikçi yaklaşımını ve güç kesimindeki öncülüğümüzü tescillemiş oldu. Enerjisa Enerji olarak; daha verimli, süratli ve müşteri odaklı hizmet sunma maksadımız doğrultusunda çalışmalarımıza devam edeceğiz.” dedi.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı