EY Geleceğin Tüketicisi Endeksi sonuçları açıklandı!
26.06.2024 - Çarşamba 12:35Rapora nazaran; tüketicilerin %67'si, bir toplumsal medya fenomeninin tavsiyesi üzerine en az bir eser satın aldı. İştirakçilerin %57’si satın alma kararı verirken tavsiye almak için çevrim içi ortamlardan faydalanıyor yahut katkıda bulunuyor. Tüketicilerin %61'i ise bilgi paylaşırken kimlik hırsızlığından tasa duyuyor.
Uluslararası danışmanlık, kontrol ve vergi hizmetleri şirketi EY (Ernst & Young), Geleceğin Tüketicisi Endeksi araştırmasının 14. versiyonunu yayımladı. Tüketici davranışlarındaki değişime ve bunun tüketici eserleri (CP) ve perakende şirketleri için ne manaya geldiğine dair yeni bir bakış açısı sağlayan rapor, 30 ülkede 23.000'den fazla tüketiciyle yapılan anket çalışmasının sonuçlarını kapsıyor.
EY Geleceğin Tüketicisi Endeksi sonuçlarına nazaran; artan ömür maliyetleri, iklim değişikliği ve jeopolitik gelişmelerle ilgili telaşlara karşın, iştirakçilerin neredeyse yarısı (%47) gelecek konusunda optimist olmaya devam ediyor.
Sosyal medya fenomenleri tüketicilerin satın alma davranışlarını etkiliyor
Rapor; tüketicilerin artık daha bağımsız olduklarını, onlarla bağlantı kurma ve satın almaya ikna etme konusunda klâsik yolların geçerliliğini yitirmeye başladığını gösteriyor. Günümüz tüketicileri faal olarak etkileşime geçebilecekleri, diğerlerine kendi tavsiyelerini verebilecekleri, tarafsız eser incelemeleri bulabilecekleri ve satın alabilecekleri yeni dijital kanallar arıyor.
Katılımcıların yaklaşık %57’si satın alma kararı verirken tavsiye almak için çevrim içi topluluklara katıldığını yahut bu topluluklara katkıda bulunduğunu belirtiyor. %67'si ise bir toplumsal medya fenomenin tavsiyesine yahut tanıtımına dayanarak bir eser satın aldığını söylüyor. Z jenerasyonunun (%40); Y jenerasyonu (%39), X jenerasyonu (%30) ve Baby Boomers jenerasyonuna (%17) kıyasla çevrim içi topluluklarda etkileşime girme ve satın alma kararlarında bu ortamlardan faydalanma mümkünlüğünün daha yüksek olduğu görülüyor.
Rapor, müşterilerle tesirli bir halde irtibat kurmak için tüketici eserleri ve perakende şirketlerinin; herkese uyan tek bir yaklaşıma güvenmek yerine, ferdi tüketicilerin bedelleri ve tercihleriyle örtüşen kanallara ve tecrübelere yatırım yaparak daha ikna edici ve geniş kapsamlı taktikler benimsemeleri gerektiğini ortaya koyuyor.
Markalar içerik üreticileriyle özgün bağlar kurmalı
Geleceğin Tüketicisi Endeksi araştırmasına nazaran; tüketiciler, içerik üreticilerini içeriğin kalitesi ve özgünlüğü için takip ediyor. Bir içerik üreticisini takip eden iştirakçilerin %49'u bu bireylerin paylaşımlarını, bedelli buldukları içerikler ürettikleri için, %44'ü ise içeriklerini eğlenceli buldukları için takip ediyor. İştirakçilerin sırf dörtte biri (%25) bir içerik üreticisini ünlü olduğu için takip ediyor. Tüketiciler, ünlüler yerine niş uzmanlarının ve mikro içerik üreticilerinin tercihlerine daha çok güveniyor.
Çerezler çevrim içi alışveriş tecrübesini negatif etkiliyor
Araştırmaya katılanlar, kullanıcı hareketlerini izleyen web sitelerinin (%30), tarama/satın alma geçmişine dayalı özel reklamların (%22) ve geçmiş içerik etkileşimine dayalı yeni tecrübelerin (%20) çevrim içi alışveriş tecrübesini negatif etkilediğini belirtiyor. Bu nedenle, web siteleri daha fazla trafik çeken büyük perakendeciler, şahsileştirilmiş tecrübeler tasarlayabilir, markalara sunmak için gereğince varlıklı bilgi yakalayabilir ve başarılı olma mümkünlüğünü artırabilir.
Müşteriler, elde ettikleri yarar kadar markalara sadık oluyor
Rapor, müşterilerin indirimler ve özel fırsatlar üzere somut yararlar tarafından yönlendirildiğini ve sadakatlerinin çoklukla elde ettikleri yarar kadar kalıcı olduğunu ortaya koyuyor. İştirakçilerin %46'sı bir markadan aldığı indirimi kullanırken, sadece %31'i bir marka uygulamasını indirdiğini, %23’ü bir markanın ödül/sadakat programına katıldığını ve sadece %22'si son altı ay içinde bir markanın e-posta listesine kaydolduğunu belirtiyor. İştirakçilerin tercih ettiği sadakat programı avantajları ortasında ise fiyatsız kargo (%67) ve muhakkak eserleri mağazada daha düşük fiyat alma (%49) imkânı yer alıyor.
Aynı vakitte rapor, datalarını paylaşma konusundaki istekliliğe karşın data ihlalleri, sızıntılar ve siber hücumlar konusundaki farkındalığın artması nedeniyle tüketicilerin data güvenliği konusundaki tasalarının son 12 ay içinde arttığını gösteriyor. Tüketiciler, kimlik hırsızlığı ve dolandırıcılıktan, bilgi güvenliği/ihlallerinden ve bilgilerini paylaştıkları şirketin hacklenmesinden kaygı duyuyor.
EY Türkiye Şirket Ortağı, Tüketici Eserleri ve Perakende Sektör Lideri Kaan Birdal araştırmayla ilgili şu değerlendirmelerde bulundu:
“Günümüzün bağımsız tüketicilerini tanımak ve irtibat kurmak için perakendecilerin onları yeni bir bakış açısıyla değerlendirmesi ve anlaması gerekiyor. Tüketici eserleri şirketleri, tüketici merkezli yaklaşımı hakikaten benimsemek için marka kıymetleri ve kitle istekleriyle uyumlu olan içerik üreticileriyle özgün münasebetler kurmalıdır. Yatırım getirisini en üst seviyeye çıkaran bir içerik üretici stratejisi belirlemek, inanç ve nezaret ortasında hassas bir istikrar gerektiriyor. Bu nedenle markalar, içerik üreticilerini seçerken marka prestijini korumak için dikkatli ilerlemeli ve titiz bir performans takibi yapmalıdır. Markalar, detaylı satın alma datalarını geniş davranışsal bilgilerle birleştirerek, hedefleme ve segmentasyonu en yeterli hâle getirebilir ve hakikat tüketiciye ulaşmada öne çıkabilir. Bu fırsatları pahalandıran markaların birebir vakitte tüketicilerle inanç oluşturmaları da epeyce değerli. Bu inancı, hakikat irtibat stratejisi belirleyerek, siber güvenliğe yatırım yaparak ve tüketicilerin bilgi telaşlarını ciddiye alarak sağlayabilirler".
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı