Spotify 2024 Yılın Özeti pazarlama kampanyasıyla yıla damgasını vuran şarkı ve sanatçılar şimdi her yerde
05.12.2024 - Perşembe 18:00Spotify, 2024’ü rekorlar kıran, adeta bir kültür yaratan ve de birebir vakitte hayranlık uyandıran bir yıl haline getiren tüm hayranları, sanatkarları ve içerik üreticilerini kutlayan ve şahsileştirilmiş kullanıcı tecrübesini de içeren yıllık kampanyası 2024 Yılın Özeti’ni duyurdu.
Spotify Yılın Özeti yalnızca herkesin heyecanla beklediği şahsî Yılın Özeti tecrübesi ve “yılın en çok dinlenenleri”ne dair sonuçları paylaşmanın çok ötesinde; zira dünyanın dört bir yanındaki müzikseverlerin favori sanatkarları ve en çok beğendikleri içerik üreticileriyle nasıl etkileşimde bulunduklarını gösteren bir kreatif pazarlama kampanyasını da içeriyor. Spotify, bu yıl da Türkiye’nin sevilen sanatkarları ve onların yapıtlarının müzikseverlerin hayatını nasıl şekillendirdiğini kutlamak için açıkhava, dijital ve toplumsal medya da dahil olmak üzere dikkat cazip ve eğlenceli bir yaratıcı pazarlama kampanyasını hayata geçirdi.
2024’ün “en”leri, dikkat alımlı ve sürprizlerle dolu billboard’larda
Spotify, bu yılın en çok dinlenen müziklerini, en ikonik kültürel anlarını ve beklenmedik trendlerini kutlarken hayranların bu serüvenin tam da merkezinde yer aldığını gözler önüne seriyor. Metro sınırları da dahil olmak üzere İstanbul’un çeşitli billboard’larında yer bulan yaratıcı sloganlar, müzikseverlerin favori sanatkarlarını ve müziklerini tüm yıl boyunca milyonlarca defa dinlediğinin delili niteliğinde. 120 milyona yakın dinlenmeye ulaşan Era7capone, Batuflex ve Narco’dan CISTAK, 2024’ün en tanınan yeni sanatkarlarından biri olan Emre Fel’in büyük çıkışı, M Lisa’nın ARABA şarkısıyla elde ettiği ulusal muvaffakiyet, Dedublüman’ın paylaşım çılgınlığına öncülük eden Sen Bilmezsin parçası ve Hande Yener’in çıkış tarihi eski yıllara dayanan Sopa – Club Remix ile bu yıl en çok dinlenen müzikler ortasında doruğa yerleşmesi, Türkiye’deki Yılın Özeti 2024 pazarlama kampanyasının en ikonik örneklerinden yalnızca birkaçı. Spotify’ın kampanyasında yer alan başka sanatkarlar ve müzikler arasında Zeynep Bastık’tan Lan, Madrigal’den Sen ya da Hiç, Melike Şahin’den Durma Yürüsene, Semicenk’ten Batık Gemi, Dolu Kadehi Aykırı Tut’tan Dilerim ki, Duman’dan Kufi, Simge’den Önümüz Yaz ve Reynmen’den Renklensin bulunuyor.
Spotify 2024 Yılın Özeti tasarımı, pop kültürünün daima bir döngüde ilerlediği ve her yeninin geçmişin bir tekrar yorumu üzere hissettirdiği fikrinden ilham alıyor. Spotify Son Tüketici Pazarlaması Avrupa Başkanı Ester Gazzano, bu yılki kampanya ile ilgili şunları söz ediyor: “Spotify Yılın Özeti’nin dünyadaki 10’uncu yıl dönümünde, sanatkarların ve içerik üreticilerinin müzikseverlerin hayatlarını nasıl şekillendirdiğini bir defa daha kreatif çalışmalarımıza yansıtıyoruz. Spotify’ın, milyonlarca dinleyiciyi sevdikleri müzik ve audio içerikleriyle buluşturan çokça şahsileştirilmiş tecrübeler ortaya çıkarabilme gücünün bir modülü olarak, sanatkarların ve içerik üreticilerinin bu yılki muvaffakiyetlerini kutlayan kreatif kampanyamızı Türkiye de dahil olmak üzere 31 ülkede hayata geçiriyoruz. 2024 Yılın Özeti dinamik ve vakitsiz bir ruhu yansıtırken görsel dünyasında beklenmedik, kutlamaya bedel ve eğlenceli bir yaklaşım sunmayı hedefliyor; canlı renkler ve bu özel anı öne çıkaran oyuncaklı kurgularla bu ruhu ortaya koyuyor. Tüm bu çalışmalarımızı hem Spotify platformunda, hem toplumsal medyada hem de İstanbul metro istasyonlarında görebileceksiniz.”
2024 Yılın Özeti kampanyası, kullanıcı ve içerik üreticileri tecrübelerine ek olarak Top Listeleri ve Küresel Dinleme Trendleri hakkında tüm ayrıntıları Spotify’ın For the Record blogunda keşfedebilirsiniz.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı