Sürdürülebilirlik Konferansı 2024 Başladı
25.09.2024 - Çarşamba 21:12“Yeşil Dönüşümün Kaçınılmazlığı” teması ile düzenlenen konferansın birinci oturumunda sürdürülebilir iş modellerine ve yeşil dönüşüm süreçlerine odaklanıldı.
Sürdürülebilirlik Konferansı 2024, IQ&Partners Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Ferkan Çelik ve Yeşil İş Platformu Kurucu Ortağı Efe Gökçe’nin konuşmaları ile başladı.
Sürdürülebilirlik artık bir tercih değil, zorunluluk
Konferansın açılış konuşmalarını İstanbul Büyükşehir Belediyesi Etraf Müdafaa ve Denetim Dairesi Başkanı Prof. Dr. Ayşen Erdinçler, İş Dünyası ve Sürdürülebilir Kalkınma Derneği (SKD Türkiye) Yönetim Kurulu Başkanı Ediz Günsel ve İstanbul Sanayi Odası Yönetim Kurulu Üyesi Sultan Tepe yaptı.
İş Dünyası ve Sürdürülebilir Kalkınma Derneği (SKD Türkiye) Yönetim Kurulu Başkanı Ediz Günsel, konuşmasında yeşil dönüşümün iş dünyasında rekabet gücünü muhafazanın anahtarı olduğunu belirterek “Sürdürülebilirlik artık bir tercih değil, mecburilik. Türkiye'nin 2053 karbon nötr gayeleri doğrultusunda iş dünyasının yeşil dönüşüme ahenk sağlaması kritik değer taşıyor.” dedi.
Sektör önderlerinden yeşil dönüşüm vurgusu
Avrupa Yeşil Mutabakatı ve Dallarda Yeşil Dönüşüm başlıklı birinci oturumun moderatörlüğünü Oyuncu ve UNDP Güzel Niyet Elçisi Mert Fırat üstlendi. Pegasus CEO’su Güliz Öztürk, Beymen Group CEO’su Elif Çapcı, Boğaziçi Üniversitesi İklim Değişikliği Araştırma Merkezi Müdürü Prof. Dr. Levent Kurnaz’ın konuşmacı olarak katıldığı oturumda, hazır giysi ve havayolu yolcu nakliyatı üzere bölümlerin Avrupa Yeşil Mutabakatı çerçevesinde geçirdiği dönüşüm, markaların uyguladığı stratejiler ve hayata geçirdiği projeler üzerinden ele alındı.
Beymen Group’un Dünyaya Kelamı Var
Oturumda konuşan Beymen Group CEO’su Elif Çapçı “Beymen Promise ile “Dünyaya Kelamımız Var” diyerek modada sürdürülebilirlik seyahatimize başlarken, dizayndan üretime, alışveriş alışkanlıklarımızdan, kullandığımız eserlerin ömür müddetlerine ve geri dönüşümlerine uzanan pek çok alanı kapsayacak formda yola çıktık. Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri’ni kendimize referans aldık. Küme olarak modada iz bırakırken, tabiattaki izimizi azaltmak için çalışıyoruz. Zira moda kendimize yakışanı giymek kadar, kendimize yakışanı yapmak diyoruz. Emelimiz aldığımızdan daha güzel bir dünyayı bizden sonraki kuşaklara bırakmak" dedi.
Pegasus’un Rotası Sürdürülebilir Bir Gelecek
Pegasus Hava Yolları CEO'su Güliz Öztürk, sürdürülebilirlik çalışmalarından kelam ederek: “Rotamız Sürdürülebilir Bir Gelecek” projemizle 2050 yılında net sıfır karbon emisyonu maksadımıza ulaşmak için adımlarımızı kararlılıkla atıyoruz.” dedi. Havacılık bölümünün dünya genelinde büyümesini ve sürdürülebilirlik alanında çalışmalarını sürdüreceğini belirten Öztürk, Pegasus olarak şeffaflığın değerli olduğunu bildiklerini ve 2030'da karbon emisyonlarını yüzde 20 azaltmayı hedeflediklerini lisana getirdi.
Sürdürülebilirliğin bir geleceği olması için içselleştirmemiz lazım
Boğaziçi Üniversitesi İklim Değişikliği Araştırma Merkezi Müdürü Prof. Dr. Levent Kurnaz uluslararası alandaki gelişmelere ve Türkiye’deki yansımalarına dikkat çekerek şunları kaydetti: "Şirketiniz bir şey üretirken dışarıya bir şeyler salıyorsa ve bunun maddi bir karşılığı yoksa buna dışsallık diyoruz. Şirketlerin bacalarından saldıkları karbondioksit bir dışsallıktır. Zira bir bedeli yok. Birebir halde atık suları serbestçe ırmağa bırakıyorsak, denize bırakıyorsak bunların hepsi dışsallıktır ve dışsallıkları biz bir maliyet olarak görmüyoruz. Maliyet olarak görmediğimiz için de şirketler bu mevzuyu düşünmüyorlar bu nedenle de sürdürülebilir olamıyorlar. Biz ne vakit ki bütün bu dışsallıkları içselleştirirsek yani şirketin bir masrafı haline getirebilirsek o vakit sürdürülebilirliğin bir geleceği olur."
Dönüşümü destekleyen markalardan destek
İş dünyasının yeşil dönüşümüne ışık tutmayı hedefleyen konferans, iş süreçlerinin her evresinde sürdürülebilirliği önceliklendiren markaların dayanağı ile gerçekleşti. Beymen’in ana sponsorluğunu üstlendiği konferansta Pegasus Hava Yolları, Çimsa, DOQU Home, Gürok Küme, OMS Makine, Yapı Kredi, Fiba Holding, DFDS, Almila Mobilya, Akkim firmaları sponsor olarak yer aldı. Business World Küresel, Ekoyapı basın sponsoru, BMS Design Center mobilya sponsoru, Nasıl Bir İktisat Gazetesi ve Interpress medya partneri olarak aktifliğe takviye sağladı.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı